lördag 7 augusti 2010

Mitt barn - Elias

Vad heter ditt barn?
Elias Engström

När var du beräknad att föda?
11 januari 2008

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, 18 januari

Hur stor var barnet vid födseln?
4590gram och 58cm lång

Hur lång tid tog förlossningen?
Kom in till förlossningen 18.15 den 17/1. Efter 1 dygns värkar från och till hemma. Akut kejsarsnitt klockan 10.50 den 18/1

Tog du någon smärtlindring?
Varmt bad, några jäkla elektroder och lustgas

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, tillsammans sen den 6/8 2002 och gift sen 080808

Tog ni reda på könet?
Vi åkte till Stockholm och gjorde ett 3D/4D ultraljud när jag var i v.27

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Första känslan var en pojke men jag trodde en flicka

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Så gott som men det blev ingen Milo

Hade du en svår graviditet?
Kan jag inte påstå, illamående och framtung ;) Jobbade in i det sista..

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Absolut, men det skall man vara två om ;)

Har du fått några bristningar?
Ja..

Var du nervös inför förlossningen?
Nej, jag visste ju inte riktigt vad jag skulle vänta mig..

Hade du några cravings?
Hmm.. inget speciellt vad jag minns. Men det käkades ett X antal Mariekex

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jätteglad, det var såå efterlängtat!

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
5 veckor

Hur mycket gick du upp i vikt?
ca 12kg

Hur länge ammade du?
Inget alls, det funkade inte då han blivit ersättningsmatad innan jag vaknade upp.

Vem är barnet mest lik?
Pappa från början men nu kan man se likheter med mig

Vad är det bästa med att ha barn?
Att man skapat en egen individ som är så älskad

Vad är det sämsta med att ha barn?
Finns inget!

Är ditt barn döpt?
Ja

Hur gammal är barnet nu?
2½ år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar